این مطالعه بر مبنای نظریه شناختی – اجتماعی بندورا (1986 ، 1997)و با استفاده از روش تحلیل معادلات ساختاری به بررسی اثرات مفروض منابع اطلاعات خود – کارآمدی بر ویژگی های شخصی ، خود کار آمدی ریاضی و عملکرد ریاضی پرداخته است . 848 نفراز دانش آموزان پسر و دختر دو ناحیه آموزشی شهر یزد به چهار پرشسنامه و دو آزمون روا سازی شده در این مطالعه پاسخ دادند . پس از تایید الگوهای اندازه گیری متغییرهای نهفته و نیکویی برارزش الگوی تابع ساختاری ، ضرائب معنادار مسیر از اثرات متغییر مستقل منابع اطلاعات خود – کارامدی بر ویژگی های شخصی و خود- کارامدی ریاضی و اثرات توانایی ریاضی مهارتهای خود تنظیمی بر خود- کارامدی و عملکرد ریاضی حمایت می کند . این الگو با تبیین 50 درصد از واریانس عملکرد ریاضی ، از ادعای بندورا مبتنی بر نقش موث بارورهای خود- کارامدی در تعدیل اثرات متغییرهای شناختی و انگیزشی بر عملکرد تحصیلی حمایت می کند.
زارچ, محمود کمالی, کدیور, پروین, طباطبایی, محمود قاضی, & کیامنش, علیرضا. (1385). نقش منابع اطلاعات خود – کارامدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی. مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 36(1), -.
MLA
محمود کمالی زارچ; پروین کدیور; محمود قاضی طباطبایی; علیرضا کیامنش. "نقش منابع اطلاعات خود – کارامدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی", مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 36, 1, 1385, -.
HARVARD
زارچ, محمود کمالی, کدیور, پروین, طباطبایی, محمود قاضی, کیامنش, علیرضا. (1385). 'نقش منابع اطلاعات خود – کارامدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی', مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 36(1), pp. -.
VANCOUVER
زارچ, محمود کمالی, کدیور, پروین, طباطبایی, محمود قاضی, کیامنش, علیرضا. نقش منابع اطلاعات خود – کارامدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی. مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 1385; 36(1): -.