• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجله روان شناسی و علوم تربیتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 41 (1390)
دوره دوره 37 (1387)
شماره شماره 1
پاییز 1387
دوره دوره 37 (1386)
دوره دوره 36 (1385)
دوره دوره 35 (1384)
دوره دوره 34 (1383)
دوره دوره 33 (1382)
دوره دوره 32 (1381)
دوره دوره 6 (1380)
دوره دوره 31 (1380)
دوره دوره 5 (1379)
دوره دوره 1 (1379)
دوره دوره 4 (1378)
دوره 1-4 (1377)
دوره 1-4 (1375)
دوره دوره 35 (1374)
دوره دوره 2 (1374)
دوره دوره 1 (1373)
دوره 2-1 (1372)
دوره 1-4 (1369)
دوره 3-4 (1368)
دوره 3-4 (1366)
unknown, . (1387). بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه ی افسردگی (CDI در نوجوانان 13 تا 15 ساله). مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 37(1), -.
unknown. "بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه ی افسردگی (CDI در نوجوانان 13 تا 15 ساله)". مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 37, 1, 1387, -.
unknown, . (1387). 'بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه ی افسردگی (CDI در نوجوانان 13 تا 15 ساله)', مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 37(1), pp. -.
unknown, . بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه ی افسردگی (CDI در نوجوانان 13 تا 15 ساله). مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 1387; 37(1): -.

بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه ی افسردگی (CDI در نوجوانان 13 تا 15 ساله)

مقاله 1، دوره 37، شماره 1 - شماره پیاپی 1000294، پاییز 1387  XML اصل مقاله (126.5 K)
نویسنده
unknown*
چکیده
تحقیق حاضر به منظور بررسی ویژگی های روان‌سنجی (اعتبار، روایی و تحلیل عوامل) پرسشنامه ی افسردگی (CDI) در دانش‌آموزان دختر و پسر پایه ی سوم راهنمایی و اوّل دبیرستان اهواز می‌باشد. 399 دانش‌آموز دختر و پسر مدارس راهنمایی و دبیرستانی با روش تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شدند. نتایج تحلیل عوامل, با استفاده از تحلیل مؤلّفه‌های اصلی شش عامل را به دست داد. در این میان، عامل یکم بیشترین سهم واریانس سؤالات پرسشنامه را تبیین می‌نماید. علاوه بر این، ضرایب اعتبار باز-آزمایی81/0، آلفای کرونباخ 88/0 و تنصیف 83/0 برای کلّ پرسشنامه به دست آمد. همچنین، ضریب همبستگی بین پرسشنامه ی افسردگی (CDI) و فرم کوتاه مقیاس افسردگی کودکان 36/0 در کلّ نمونه، 55/0 برای دختران و 22/0 برای پسران محاسبه شد. نتایج تحلیل واریانس عاملی نشان داد که بین دانش‌آموزان دختر و پسر و عرب زبان و فارسی زبان از لحاظ میزان افسردگی تفاوت وجود ندارد.
کلید واژه‌ها: مقیاس افسردگی (CDI). اعتبار. روایی. افسردگی. تحلیل عاملی.
کلیدواژه‌ها
اعتبار؛ افسردگی؛ تحلیل عاملی؛ روایی؛ مقیاس افسردگی (CDI)؛ مقیاس افسردگی (CDI). اعتبار. روایی. افسردگی. تحلیل عاملی.
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,784
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,771
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.