نمایه نویسندگان

آ

  • آبادی، جلیل فتح رویکرد مناسب ارزیابی درونی برای ارتقای مستمر کیفیت گروههای آموزشی در دانشگاههای علوم پزشکی [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • آبادی، حمید رضا حسن معرفی کتاب [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • آذرنگ، عبدالحسین سیاستها و برنامه های اطلاعات علمی و فنی کشورها در سطح ملی و بین المللی [3-4، شماره 0، 1366]
  • آرای، مهرناز شهر تحلیل خلاقیت در کودکان معرفی آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • آزاد، دکتر اسداله نقد معیارهای بکار رفته در سنجش کارآیی کتابخانه [3-4، شماره 0، 1366]
  • آْهنچیان، محمد رضا تاثیر موافق و مخالف بودن جنسیت در ارزشیابی دانشجویان از اعضای هیات علمی [دوره 33، شماره 1، 1382]

ا

  • ابوالقاسمی، محمود طراحی الگوهای مناسب جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • ابیلی، خدایار بررسی عملکرد سیستم توسعه منابع انسانی در دانشکده های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • ابیلی، خدایار ارزیابی طرح موجود ارزشیابی کارکنان دولت [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • ابیلی، خدایار ارزیابی کیفیت دوره‌های آموزشی موسسات ارائه دهنده خدمات آموزشی به شرکت ایران خودرو [دوره 34، شماره 1، 1383]
  • ابیلی، خدایار ارایه الگویی برای بهبود کاربست دانش در رشته‌های مهندسی: دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 17-30]
  • ابیلی، دکتر خدایار بررسی دیدگاههای اعضای هیأت علمی دانشگاههای تهران وشهید بهشتی درباره علل عدم تمایل آنان به فعالیتهای پژوهشی وتحقیقاتی [1-4، شماره 0، 1377]
  • اثباتی، زینت معرفی کتاب : رشد جنسیت [دوره 4، شماره 2، 1378]
  • اثرتن، نوشته پاولین سیاستها و برنامه های اطلاعات علمی و فنی کشورها در سطح ملی و بین المللی [3-4، شماره 0، 1366]
  • احسان، دکتر هادی بهرامی بهداشت روانی در قرن بیست و یکم و چالش های پیش رو [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • احسان، هادی بهرامی ابعاد رابطه میان جهت گیری مذهبی و سلامت روانی و ارزیابی مقیاس جهت گیری مذهبی [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • احسان، هادی بهرامی بررسی مقدماتی میزان اعتبار وقابلیت اعتماد مقیاس جهت گیری مذهبی [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • احسان، هادی بهرامی مقایسه آزاردیدگی ، سلامت روانی ، و جهت گیری مذهبی در دختران فراری و عادی شهر تهران [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • احسانی، هادی بهرامی مقایسه آزاردیدگی ، سلامت روانی, و جهت گیری مذهبی در دختران فراری و عادی شهر تهران [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • اردکانی، دکتر سعید سعیدا رابطه فعالیت تحصیلی، انگیزه پیشرفت، هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • ارزانی، رویا زیب بررسی اثرات تنش زدایی در افراد مبتلا به فلج مغزی اسپاتیک [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • اس.برگس، رابرت خدمات کامپیوتری مرجع و تأثیر آن بر کتابداری شاغل [3-4، شماره 0، 1366]
  • اسدی، نازنین بنی مدیریت مشارکتی معلمان و ارتباط آن با رفتار جامه مدنی دانش آموزان [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • اسفندآباد، دکترحسن شمس تشخیص احساس بو وتحریک فرمالدهید درآزمودنی های انسانی [دوره 4، شماره 1، 1378]
  • اسلامی، عبداله بررسی رابطه ساختار تعاملات خانواده (عملکرد خانواده) با سبک های مقابله با فشار های روانی و تفاوت های جنسی در دانش آموزان پیش دانشگاهی [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • اسماعیل، الهه محمد بررسی و مقایسه شانزده تیپ شخصیتی دانشجویان ایرانی و هندی [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • اصغررضویه، دکتر انطباق وهنجاریابی مقیاس واژه های مصور پی بادی [1-4، شماره 0، 1377]
  • اصغری، مهسا سادات رابطه ادراک از نحوه فرزند پروری والدین با هوش هیجانی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 3-16]
  • اصغری نکاح، سید محسن کاوشی در بازی کودکان درخودمانده در بستر تجربه‌های زیسته مادران: موردی از یک پژوهش آمیخته [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 31-48]
  • افروز، دکتر غلامعلی بررسی رابطه میزان افسردگی فرزندان پسر جانبازان ونحوه ارتباط با پدرانشان [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • افروز، دکتر غلامعلی مبانی روانشناختی شایعه [دوره 2، شماره 0، 1374]
  • افروز، دکتر غلامعلی نگرشی دوباره به عقب ماندگی ذهنی [3-4، شماره 0، 1368]
  • افروز، دکترغلامعلی نگرشی بر مبانی روانشناختی ارزشهای مذهبی به مثابه اصلی ترین عوامل بهداشت روانی و شکوفایی شخصیت [2-1، شماره 0، 1372]
  • افروز، غلامعلی مبانی روان شناختی کمرویی و روشهای درمان [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • افروز، غلامعلی کاوشی در بازی کودکان درخودمانده در بستر تجربه‌های زیسته مادران: موردی از یک پژوهش آمیخته [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 31-48]
  • افروز، غلامعلی بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • افشنگ، دکتر جمشید تاثیر تغییر ساختهای شناختی در بازپروری معتادین [3-4، شماره 0، 1368]
  • البرزی، دکتر شهلا انطباق وهنجاریابی آزمون توانایی های روانی - زبانی ایلیونی (ITPA) برای استفاده در ایران [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • البرزی، شهلا بررسی ومقایسه خودارزشیابی رفتاری در سه موقعیت خانه‘مدرسه‘همسالان در بین دختران و پسران سنین مختلف [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • الماسی، دکتر علی محمد تحلیل تظبیقی برخی از نظامهای آموزشی [3-4، شماره 0، 1368]
  • الهدایی، سید حسن علم اضطراب ریاضی [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • الهی، بهرام عین رویکرد مناسب ارزیابی درونی برای ارتقای مستمر کیفیت گروههای آموزشی در دانشگاههای علوم پزشکی [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • انصاری، حجت اله بررسی تأثیر جوّ روانی – اجتماعی کلاس در پیشرفت تحصیلی [1-4، شماره 0، 1375]
  • ای، جواد اژه " انسان قرآن " از دیدگاه فردی اجتماعی [دوره 36، شماره 2، 1385]
  • ایروانی، شهین جایگاه نظریه های تربیتی در عمل معلم [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • ایروانی، شهین ریشه‌های تاریخی و آثار تربیتی اعقتیاد به برگزیدگی در آیین یهود [دوره 34، شماره 1، 1383]
  • ایروانی، محمود تاثیر سطح پردازش و دستور عمل و نوع آزمون بر آماده سازی در آ زمون های حافظه [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • ایروانی، محمود رابطه میان ویژگی های شخصیتی و عملکرد شغلی [دوره 32، شماره 2، 1381]

ب

  • بازرگان، دکتر زهرا وقتی شاگردان از هم می آموزند [2-1، شماره 0، 1372]
  • بازرگان، دکتر زهرا روشهای نوین مشارکت اولیاء در آموزش و پرورش [1-4، شماره 0، 1375]
  • بازرگان، دکتر عباس روش مطالعه موردی و کاربرد آن در تعلیم و تربیت [دوره 2، شماره 0، 1374]
  • بازرگان، دکتر عباس از خود – ارزیابی تا اعتبارسنجی برای بهبود کیفیت آموزش عالی: روندهای اخیر در ایران ورؤوس یک الگو [1-4، شماره 0، 1377]
  • بازرگان، دکتر عباس سیستم نشانگرهای آموزشی و کاربرد آن در تحلیل کارآیی دانشگاهی [2-1، شماره 0، 1372]
  • بازرگان، دکتر عباس پداگومتری(آموزش سنجی)وکاربرد آن در بهبود کیفیت آموزشی [1-4، شماره 0، 1375]
  • بازرگان، دکتر عباس برابری فرصتها در آموزش عالی: تصویری از دانشگاه تهران [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • بازرگان، زهرا بررسی وضعیت خشونت کلامی در مدارس راهنمایی شهر تهران: مقایسه نظرات دانش آموزان و معلمان [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • بازرگان، زهرا رویکرد های نوین در مدیریت آموزشی [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • بازرگان، زهرا بررسی رفتار میان فردی معلمان با دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه تهران [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • بازرگان، زهرا بررسی عوامل آسیب زا درمدارس شهر تهران [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • بازرگان، عباس رویکرد مناسب ارزیابی درونی برای ارتقای مستمر کیفیت گروههای آموزشی در دانشگاههای علوم پزشکی [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • بازرگان، عباس ارایه الگویی برای بهبود کاربست دانش در رشته‌های مهندسی: دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 17-30]
  • بازرگان، عباس کاوشی در بازی کودکان درخودمانده در بستر تجربه‌های زیسته مادران: موردی از یک پژوهش آمیخته [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 31-48]
  • باقری، خسرو مراحل و اصول تعلیم و تربیت در دیدگاه نو عمل گرایی ریچارد رورتی [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • باقری، خسرو فلسفه فن آوری و آموزش فن آوری [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • باقری، خسرو جایگاه نظریه های تربیتی در عمل معلم [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • باقری، خسرو امکان و فرایند تربیت مدنی در ایران [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • باقری، خسرو سازه گرایی واقع گرایانه: بازسازی سازه گرایی شخصی جرج کلی [دوره 34، شماره 1، 1383]
  • باقری، خسرو دانش در در مبنای کاربرد پذیری: نگاهی انتقادی از منظر تعلیم و تربیت [دوره 36، شماره 2، 1385]
  • باقری، دکترخسرو تعلیم و تربیت در منظر پست مدرنیسم [1-4، شماره 0، 1375]
  • باقری، معصومه بررسی وضعیت نمایه سازی و چکیده نویسی در مراکز اطلاع رسانی کشور [دوره 34، شماره 1، 1383]
  • بشارت، محمد علی مقایسه زنان و مردان نابارور بر حسب سبک دلستگی و سازش روانشناختی با ناباروری [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • بشارت، محمد علی رابطه ادراک از نحوه فرزند پروری والدین با هوش هیجانی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 3-16]
  • بشارت، محمد علی بررسی رابطه سبک های دلبستگی و ابعاد شخصیت [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • بشارت، محمد علی رابطه استرس زناشویی و علائم افسردگی در زنان مبتلا به بیماری کرونری قلب و زنان سالم [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • بشارت، محمدعلی بررسی مقیاس های اعتباری فرم کوتاه پرسشنامه MMPI به زبان فارسی [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • بشارت، محمدعلی بررسی نقش اختلالات شخصیت در درمان بیماران مبتلا به اختلالات تغذیه [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • بشارت، محمدعلی بررسی رابطه کمال گرایی والدین و اضطراب امتحان دانش آموزان [دوره 34، شماره 1، 1383]
  • بشاش، دکتر لعیا انطباق وهنجاریابی آزمون توانایی های روانی - زبانی ایلیونی (ITPA) برای استفاده در ایران [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • بشاش، لعیا بررسی باورها و آگاهی های والدین افراد عقب مانده ذهنی [دوره 4، شماره 1، 1378]
  • بشاش، لعیا بررسی الگوهای تشخیصی ادراک نمود و واقعیت در کودکان پیش دبستانی [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • بناب، باقر غباری تاثیر ورزش صبحگاهی در کاهش تمایلات پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • بناب، باقر غباری تأثیر به‌ کارگیری‌ راهبردهای‌ فراشناختی‌ و شناختی‌ در بهبود انشای‌ [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • بناب، باقر غباری تاثیر به کارگیری راهبردهای فراشناختی و شناختی در بهبود انشای دانش آموزان با اختلالات یادگیری در مقطع ابتدایی [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • بناب، باقر غباری عوامل موثر در بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا ، ناشنوا ، و عادی در مقاطع راهنمایی شهر تهران [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • بناب، دکتر باقر غباری معرفی و نقد کتاب: نظریه هوشی چندگانه: نظریه در عمل (Multiple Intelligences) [1-4، شماره 0، 1377]
  • بهرامی احسان، هادی رابطه ادراک از نحوه فرزند پروری والدین با هوش هیجانی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 3-16]
  • بی جن خان، فاطمه تفاوت در الگوی تخصیص توجه در دانشجویان ایرانی، آسیای شرقی و اروپایی: یک مطالعه مقدماتی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 49-60]

پ

  • پرست، خسرو باقری نوع درآمدی به انقیاد فرهنگی در روانشناسی معاصر [1-4، شماره 0، 1369]
  • پرند، اکرم تاثیر خانواده درمانی با تاکید بر رویکرد شناختی – رفتاری در درمان هراس اجتماعی نوجوانان ( مطالعه موردی) [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • پژمان، مهرداد تاثیر سطح پردازش و دستور عمل و نوع آزمون بر آماده سازی در آ زمون های حافظه [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • پژوه، احمد به تاثیر نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان عقب مانده ذهنی [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • پژوه، احمد به مقایسه ادراک لیاقتهای شناختی واجتماعی در دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین‘دیرآموز وعادی [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • پژوه، احمد به مقایسه مهارت های دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • پژوه، احمدبه مقایسه هوش غیرکلامی دانش آموزان ناشنوا و شنوا در گروههای سنی شش‘نه و دوازده سال [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • پناه، دکتر سیمین دخت جهان معرفی شش کتاب در زمینه آموزش و پرورش [1-4، شماره 0، 1369]
  • پور، حمید شمسی رابطه استرس زناشویی و علائم افسردگی در زنان مبتلا به بیماری کرونری قلب و زنان سالم [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • پورظهیر، دکتر علی تقی آموزش و پرورش و رشد سیاسی [3-4، شماره 0، 1368]

ت

  • تاشک، اناهیتا ابعاد رابطه میان جهت گیری مذهبی و سلامت روانی و ارزیابی مقیاس جهت گیری مذهبی [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • تفتی، مهرناز اخوان بررسی رابطه رشد اجتماعی و رشد زبانی دختران دانش آموز پایه اول [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • تفتی، مهناز اخوان بررسی رابطه رشد اجتماعی و رشد زبانی دختران دانش آموز پایه اول [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • تفرشی، زهرا گزارش نخستین کنگره انجمن روان شناسی ایران (31 شهریور الی 2 مهرماه 76) [1-4، شماره 0، 1375]
  • تفرشی، زهرا خلاصه پایان نامه های دانشجویان در رشته های مختلف (16 پایان نامه) [1-4، شماره 0، 1375]
  • تفرشی، زهرا گزارشی از نخستین سمینار روان شناسی در اسلام 23 – 25 فروردین ماه 1373 [دوره 1، شماره 0، 1373]

ج

  • جعفری، دکتر محمد حسین مقدس بررسی نقش عوامل مدرسه ای بر علائق و گرایشهای شغلی دانش آموزان تیزهوش وبااستعداد مقطع متوسطه درشهر کرمان [دوره 2، شماره 0، 1374]
  • جعفری، سید ابراهیم میرشاه بررسی روند برنامه ریزی فعالتی های فرهنگی دانشگاه های دولتی اصفهان طی برنامه دوم و سوم توسعه کشور [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • جوکار، بهرام دیدگاه گیری در کودکان پیش دبستانی:بررسی مقایسه ای درون فردی و بین فردی [دوره 5، شماره 2، 1379]

چ

  • چیان، محمد رضا آهن افت تحصیلی و رابطه آن با بنیادهای فلسفی آموزش و پرورش مدرن [دوره 36، شماره 2، 1385]

ح

  • حاتمی، جواد تاثیر حالات خلقی بر سرعت پردازش ذهنی [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • حاتمی، جواد تفاوت در الگوی تخصیص توجه در دانشجویان ایرانی، آسیای شرقی و اروپایی: یک مطالعه مقدماتی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 49-60]
  • حبیبی، علی حافظه انسان: روشهای آزمایش و تفسیر نتایج آن [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • حجازی، الهه برداشت کودکان و نجوانان از مفهوم هوش تحول نظریه ضمنی هوش [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • حجازی، الهه بررسی ملاک ها و کیفیت دوستی کودکان و نوجوانان دختر [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • حجازی، الهه رابطه پاسخ های رفتاری به محرک اجتماعی مبهم با اسناد نیت ‘هدفهای اجتماعی و ادراک خود-کارآمدی کودکان [دوره 4، شماره 2، 1378]
  • حجازی، الهه نگرش نوجوانان نسبت به سامانه تربیتی والدین [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • حجازی، الهه بررسی رابطه سبکهای هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • حجازی، الهه مقایسه مهارت های دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • حجازی، دکتر الهه نیمرخ رفتاری والدین پسران پرخاشگر بررسی تحول وثبات رفتار تربیتی در یک مطالعه طولی 6 ساله [1-4، شماره 0، 1377]
  • حجازی، یوسف رابطه میان ویژگی های شخصیتی و عملکرد شغلی [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • حجازی، یوسف بررسی عوامل موثر بر استفاده دانشجویان کشاورزی از منابع کتابخانه [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • حری، دکتر عباس مطالعه میزان همبستگی موضوعی پایان نامه ها و مقالات فارسی در رشته کتابداری و اطلاع رسانی ایران [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • حری، دکتر عباس کتاب و عالم سوم پوپر [3-4، شماره 0، 1366]
  • حری، عباس روند به کارگیری روش های پژوهش در پایان نامه های کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران (1384- 1378) [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • حری، عباس بررسی عوامل فردی موثر بر کاربرد فن آوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانه های دانشگاه تهران [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • حری، عباس بررسی میزان همگونی تدریس مواد با تولید و هدایت آثار توسط اعضای هیات علمی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • حری، عباس استناد در آثار علمی چاله ها و چالش ها [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • حری، عباس بررسی رفتار استنادی نویسندگان مقاله های مندرج در مجله روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از آغاز تا پایان سال 1379 [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • حری، عباس بررسی چگونگی مصرف و تولید اطلاعات علمی در میان متخصصان کشور [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • حری، عباس شناسایی الگوهای رابطه فرا رشته ای مقالات تالیفی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران (73-82) [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • حرّی، دکتر عباس مروری بر مفاهیم ونظریه ها در قلمرو اطلاع شناسی [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • حرّی، دکتر عباس بررسی رابطه میان مجلات منتشره حوزه های تخصصی وارتقاء علمی متخصصان کشور [دوره 2، شماره 0، 1374]
  • حرّی، دکتر عباس بررسی وضع پیشینه در پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی [1-4، شماره 0، 1375]
  • حسنی، جعفر َمقایسه نگهداشت توجه در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، افسردگی [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • حسنی، جعفر مقایسه نگهداشت توجه در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی ، افسردگی اساسی ، و افراد بهنجار [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • حسنی، محمد بررسی دیدگاه ارزش شناسی علامه طباطبایی و دلالت های آن در تربیت اخلاقی [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • حسنی، محمد آیا تزکیه مقدم بر تعلیم است ؟ [دوره 36، شماره 2، 1385]
  • حسین، رضا پور خودشناسی انفکاکی و انسجامی : رابطه وجوه خودشناسی با پنج عامل بزرگ شخصیت [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • حسینقلی زاده، رضوان ارایه الگویی برای بهبود کاربست دانش در رشته‌های مهندسی: دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 17-30]
  • حسینی، دکتر افضل السادات خلاقیت چیست ومدرسه چه نقشی در پرورش آن دارد؟ [1-4، شماره 0، 1377]
  • حسینی، دکتر سیدعلی اکبر بحثی مقدماتی پیرامون ‹‹مبادی›› دانش روان شناسی در اسلام [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • حسینی، فرشته آل دانش در در مبنای کاربرد پذیری: نگاهی انتقادی از منظر تعلیم و تربیت [دوره 36، شماره 2، 1385]
  • حقیقی، محمود کاربرد استناد در نگارش های علمی [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • حقیقی، محمود مروری بر رده بندی نظری و رده بندی عملی [3-4، شماره 0، 1366]
  • حقیقی، محمود ارزیابی فضای کتابخانه های دانشگاهی شهر تهران [دوره 1، شماره 0، 1373]

خ

  • خانجانی، زینب بررسی تحول جاندار پنداری و هشیاری در کودکان نابینا و بینا [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • خانزاده، دکتر علی تفاوتهای فردی تمرکز بر انسان یا بر عوامل؟ [2-1، شماره 0، 1372]
  • خانزاده، دکتر علی بررسی تأثیر تمرین های روان شناختی – تربیتی در کاهش بعضی اختلالات نوشتاری کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • خانزاده، عباسعلی حسین مقایسه مهارت های دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • خرازی، دکتر سید علینقی کمال مقدمه ای بر مبانی مدیریت اسلامی [3-4، شماره 0، 1368]
  • خرازی، دکتر علی نقی روند روانشناسی تربیتی در ژاپن [1-4، شماره 0، 1369]
  • خرازی، دکتر علینقی روش حل مسأله و یادگیری فعال [2-1، شماره 0، 1372]
  • خرازی، دکتر علینقی سیر بهبودی عملکرد شناختی-حرکتی مصدومان مغزی-گزارش یک مورد [1-4، شماره 0، 1375]
  • خرازی، سید کمال مکتب تربیتی حافظ [دوره 36، شماره 2، 1385]
  • خرازی، علی نقی حافظه انسان: روشهای آزمایش و تفسیر نتایج آن [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • خرازی، کمال ارایه الگویی برای بهبود کاربست دانش در رشته‌های مهندسی: دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 17-30]
  • خنیفر، حسین در آمدی بر استاندارد سازی منابع انسانی در آموزش و پرورش [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • خیر، محمد بررسی رابطه استدلال صوری آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دانش آموزان مدارس تیز هوش و عادی شهر شیراز [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • خیر، محمد بررسی ومقایسه خودارزشیابی رفتاری در سه موقعیت خانه‘مدرسه‘همسالان در بین دختران و پسران سنین مختلف [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • خیّر، دکتر محمد بررسی فرایندتحول مراحل مختلف هویت جنسی در کودکان 2تا7سال [دوره 31، شماره 2، 1380]

د

  • درانی، دکتر کمال بررسی نمادها ونشانه های امنیت در ساختار خیالی ونمادگرایی نوجوانان شهر تهران [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • درانی، دکتر کمال بررسی و ارزیابی نمادگرایی یونگ در کتاب انسان وسمبول هایش [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • درانی، دکتر کمال درآمدی به نقش هویت فرهنگی در نظام جدید آموزشی [1-4، شماره 0، 1369]
  • درانی، کمال رابطه ویژگی های فردی و خانوادگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • درانی، کمال طراحی مدلی جهت پیش بینی عملکرد آموزشی کارشناسان بخش صنعت (مورد: مرکز تحقیقات شرکت ایران خودرو) [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • درانی، کمال استفاده از رسانه های گروهی نزد دانش آموزان دوره راهنمایی ومتوسطه شهرتهران [دوره 4، شماره 2، 1378]
  • درانی، کمال بررسی وضعیت تکلیف شب در مقطع ابتدایی شهر تهران از نظر دانش آموزان ‘اولیا ومعلمان [دوره 4، شماره 1، 1378]
  • درانی، کمال رابطه رضایت شغلی ‘ عزت نفس و سلامت روانی: یک مطالعه موردی از مربیان مرکز پیش دبستانی دانشگاه تهران [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • درانی، کمال ارزشیابی هنرستانهای کارو دانش با استفاده از الگوی سیپ(CIPP ) به منظور پیشنهاد چارچوبی برای بهبود کیفیت هنرستانهای کاردانش : موردی از هنرستان های منطقه 2 شهر تهران [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • دمبو، مایرون معرفی کتاب ( کاربرد روانشناسی تربیتی در کلاس درس [2-1، شماره 0، 1372]
  • دوست، نوروزعلی کرم طراحی الگوهای مناسب جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • دیانی، دکتر محمد حسین سه فرمول برای تشخیص سطح خوانایی نوشته های ویژه نوسوادان [3-4، شماره 0، 1366]

ر

  • راد، دکتر جواد علاقبند سیر بهبودی عملکرد شناختی-حرکتی مصدومان مغزی-گزارش یک مورد [1-4، شماره 0، 1375]
  • رحمانی، جهان بخش بررسی و مقایسه پاسخهای کودکان شنوا و ناشنوا در آزمون بندر - گشتالت [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • رشیدی، حمید رضا بررسی روند برنامه ریزی فعالتی های فرهنگی دانشگاه های دولتی اصفهان طی برنامه دوم و سوم توسعه کشور [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • رضائیان، دکتر علی کدامین سبک مدیریت [3-4، شماره 0، 1368]
  • رضایی، سهیلا پایان نامه های کارشناسی ارشد( بررسی اختلال هویت جنسی در دختران [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • رضایی، مسعود بررسی عوامل موثر بر استفاده دانشجویان کشاورزی از منابع کتابخانه [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • رضویه، اصغر رابطه باورهای معرفت شناختی و انگیزشی دانش آموزان تیزهوش درباره فرآیند یادگیری و دانش ریاضی [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • رضویه، اصغر رابطه باورهای معرفت شناختی و انگیزشی دانش آموزان تیزهوش درباره فرایند یادگیری و دانش ریاضی [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • رضویه، دکتر اصغر انطباق وهنجاریابی آزمون توانایی های روانی - زبانی ایلیونی (ITPA) برای استفاده در ایران [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • رفیعیان، سهیلا ایرانیان مقیم خارج از کشور [2-1، شماره 0، 1372]
  • روشن، رسول بررسی مقایسه‌ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • روشن، رسول بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیر شاهد دانشگاه تهران [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • رونقی، سیمین مقایسه ویژگیهای روانی و اجتماعی کودکان شب ادرار و کودکان عادی [دوره 1، شماره 0، 1373]

ز

  • زاده، افسانه محسن روند به کارگیری روش های پژوهش در پایان نامه های کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران (1384- 1378) [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • زاده، سحر طاهباز حسین مقایسه آزاردیدگی ، سلامت روانی, و جهت گیری مذهبی در دختران فراری و عادی شهر تهران [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • زاده، سحر طاهباز حسین مقایسه آزاردیدگی ، سلامت روانی ، و جهت گیری مذهبی در دختران فراری و عادی شهر تهران [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • زاده، علی اکبری مقایسه نگرش دانش آموزان ایرانی و آمریکایی نسبت به دوستی با دانش آموزان ناتوان [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • زاده، فاطمه آدم تأثیر به‌ کارگیری‌ راهبردهای‌ فراشناختی‌ و شناختی‌ در بهبود انشای‌ [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • زاده، فاطمه آدم تاثیر به کارگیری راهبردهای فراشناختی و شناختی در بهبود انشای دانش آموزان با اختلالات یادگیری در مقطع ابتدایی [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • زاده، محمد کیوان رابطه فعالیت تحصیلی، انگیزه پیشرفت، هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • زاده، محمد کیوان رابطه فعالیت تحصیلی ، انگیزه پیشرفت ، هوش هیجانی ، و متغییرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • زاده، مریم فاتحی بررسی پدیده کودک آزاری و آثار عاطفی و شخصیتی آن بر نوجوانان دختر شهر اصفهان [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • زاده، هدیه کیوان رابطه فعالیت تحصیلی، انگیزه پیشرفت، هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • زاده، هدیه کیوان رابطه فعالیت تحصیلی ، انگیزه پیشرفت ، هوش هیجانی ، و متغییرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • زارچ، محمود کمالی نقش منابع اطلاعات خود – کارامدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • زرین، طاهره خدمات کامپیوتری مرجع و تأثیر آن بر کتابداری شاغل [3-4، شماره 0، 1366]
  • زمانی، رضا تاثیر حالات خلقی بر سرعت پردازش ذهنی [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • زمانی، رضا معرفی کتاب: روش های تحقیق در علوم رفتاری [دوره 4، شماره 2، 1378]
  • زندوانیان، احمد طراحی الگوهای مناسب جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • زیباکلام، فاطمه فلسفه آموزش و پرورش و اهمیت فرهنگ از دیدگاه متیو آرنولد [دوره 4، شماره 2، 1378]

س

  • ساروخانی، دکتر باقر روش تأویل و کاربرد آن در علوم انسانی [1-4، شماره 0، 1369]
  • سازگارا، پروین لزوم همگامی دانشگاها با نیازهای جامعه [3-4، شماره 0، 1368]
  • سالمی، نجمه بررسی میزان همگونی تدریس مواد با تولید و هدایت آثار توسط اعضای هیات علمی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • سامانی، سیامک بررسی فرایندتحول مراحل مختلف هویت جنسی در کودکان 2تا7سال [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • سامانی، سیامک دیدگاه گیری در کودکان پیش دبستانی:بررسی مقایسه ای درون فردی و بین فردی [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • سامانی، سیامک بررسی باورها و آگاهی های والدین افراد عقب مانده ذهنی [دوره 4، شماره 1، 1378]
  • سپهریان، فیروزه ارزیابی هوش گروهی از کودکان آذری با مقیاس های گوداینف-هریس و ماتریس های پیشرونده ریون [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • ستاری، صدرالدین بررسی میزان مهارت های مدیران از نظر معلمان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های پسرانه دولتی شهر تهران [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • سجادی، دکتر سید حسین هنجاریابی آزمون خلاقیت صداها و تصویرهای ذهنی در شیراز [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • سرکارآرائی، محمدرضا مطالعه تطبیقی نظام تربیت معلم ایران و ژاپن [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • سرکارآرانی، محمدرضا روشهای نوین بهبود کیفیت فرایند آموزش ویادگیری و پرورش حرفه ای معلمان در ژاپن [1-4، شماره 0، 1375]
  • سرمد، دکتر زهره نگاهی کلی به گزیده ای از تحلیلهای چند متغیری [1-4، شماره 0، 1375]
  • سرمد، زهره مقایسه مقبولیت راهبردهای افزایش انگیزش پیشرفت نزد معلمان و دانش آموزان [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • سعدی، زهرا نمایه مجله روان شناسی و علوم تربیتی دوره 31-35 (سال 80-84) [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • سلطانی، مصطفی شریف خلیفه بررسی روند برنامه ریزی فعالتی های فرهنگی دانشگاه های دولتی اصفهان طی برنامه دوم و سوم توسعه کشور [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • سلیمیان، بهروز مقایسه ادراک لیاقتهای شناختی واجتماعی در دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی پایین‘دیرآموز وعادی [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • سیدان، ابوالقاسم تحلیل خلاقیت در کودکان معرفی آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • سیف، دیبا رابطه باورهای معرفت شناختی و انگیزشی دانش آموزان تیزهوش درباره فرآیند یادگیری و دانش ریاضی [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • سیف، دیبا رابطه باورهای معرفت شناختی و انگیزشی دانش آموزان تیزهوش درباره فرایند یادگیری و دانش ریاضی [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • سیف، سوسن نگرش نوجوانان نسبت به سامانه تربیتی والدین [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • سیفی، محمد یاسین یادآوری و قضاوت درباره فراوانی کلمات هیجانی و خنثی در دانشجویان راست برتر و چپ برتر [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 73-89]

ش

  • شاهبداغی، اعظم استناد در آثار علمی چاله ها و چالش ها [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • شجاعی، مهدی مقایسه مقبولیت راهبردهای افزایش انگیزش پیشرفت نزد معلمان و دانش آموزان [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • شرفی، محمد رضا تأملی نقد گونه در باب معنای غایی زندگی با تأکید بر دیدگاه ویکتور فرانکل [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • شرفی، محمد رضا بحران هویت فرهنگی در ایران و پیامدهای آن [دوره 36، شماره 2، 1385]
  • شریف، عاطفه نمایه مجله روان شناسی و علوم تربیتی دوره 31-35 (سال 80-84) [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • شکری، امید بررسی رابطه میان پنج عامل بزرگ شخصیت سبک های مقابله ای و سلامت روانی در دانشجویان کارشناسی [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • شکوهی یکتا، محسن کاوشی در بازی کودکان درخودمانده در بستر تجربه‌های زیسته مادران: موردی از یک پژوهش آمیخته [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 31-48]
  • شلویری، گلرخ ارتباط مکان کنترل مادر و فرزند با پیشرفت تحصیلی [دوره 4، شماره 2، 1378]
  • شهرآرای، مهرناز ارتباط منبع کنترل وخودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • شهرآرای، مهرناز ارتباط مکان کنترل مادر و فرزند با پیشرفت تحصیلی [دوره 4، شماره 2، 1378]
  • شهلاالبرزی، بررسی باورها و آگاهی های والدین افراد عقب مانده ذهنی [دوره 4، شماره 1، 1378]
  • شهیم، سیما مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری در دو گروه از کودکان عادی و مبتلا به اختلالات یادگیری در خانه و مدرسه [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • شهیم، سیما بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از دانش آموزان نابینا از نظر معلمان [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • شهیم، سیما ارزیابی هوش گروهی از کودکان آذری با مقیاس های گوداینف-هریس و ماتریس های پیشرونده ریون [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • شهیم، سیما انطباق وهنجاریابی مقیاس واژه های مصور پی بادی [1-4، شماره 0، 1377]
  • شهیم، سیما بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر با استفاده از نظام درجه بندی مهارت اجتماعی [دوره 4، شماره 1، 1378]
  • شیرازی، علی بحران مالی در آموزش و پرورش [2-1، شماره 0، 1372]
  • شیرکول، ماندانا عوامل موثر در بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا ، ناشنوا ، و عادی در مقاطع راهنمایی شهر تهران [دوره 35، شماره 2، 1374]

ص

  • صادقی، ناهید بررسی وضعیت خشونت کلامی در مدارس راهنمایی شهر تهران: مقایسه نظرات دانش آموزان و معلمان [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • صادقی، ناهید سیمای پایان نامه های کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران بین سالهای تحصیلی 1364-1376 [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • صادقی، ناهید بررسی رفتار میان فردی معلمان با دانش آموزان مدارس راهنمایی دخترانه تهران [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • صادقی، ناهید توصیف خود: پژوهشی مقایسه ای بر مبنای سن و جنس [دوره 4، شماره 1، 1378]
  • صادقیان، سعید رابطه استرس زناشویی و علائم افسردگی در زنان مبتلا به بیماری کرونری قلب و زنان سالم [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • صالحی، کیوان ارزشیابی هنرستانهای کارو دانش با استفاده از الگوی سیپ(CIPP ) به منظور پیشنهاد چارچوبی برای بهبود کیفیت هنرستانهای کاردانش : موردی از هنرستان های منطقه 2 شهر تهران [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • صالحی، محمود مقایسه هوش غیرکلامی دانش آموزان ناشنوا و شنوا در گروههای سنی شش‘نه و دوازده سال [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • صمدی، معصومه بررسی امکان نزدیک سازی یافته های مکاتب تجربه گرایی منطقی و عمل گرایی در زمینه نقش معلم و فراگیر در فرایند یاددهی یادگیری و آثار آن بر تعلیم و تربیت [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • صمدی، معصومه بررسی خود تنظیمی یادگیری دانش‌آموزان و والدین: مطالعه نقش جنسیت و عملکرد تحصیلی [دوره 34، شماره 1، 1383]
  • صیادپور، زهره بررسی تحول مفهوم خانواده در کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی [دوره 1، شماره 0، 1373]

ض

ط

  • طباخی، محمد مهدی طراحی مدلی جهت پیش بینی عملکرد آموزشی کارشناسان بخش صنعت (مورد: مرکز تحقیقات شرکت ایران خودرو) [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • طباطبایی، محمود قاضی نقش منابع اطلاعات خود – کارامدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • طهماسب، علیرضا خودشناسی انفکاکی و انسجامی : رابطه وجوه خودشناسی با پنج عامل بزرگ شخصیت [دوره 36، شماره 1، 1385]

ظ

  • ظهروند، زهره بررسی ملاک ها و کیفیت دوستی کودکان و نوجوانان دختر [دوره 6، شماره 1، 1380]

ع

  • عابدی، محمد رضا بررسی پدیده کودک آزاری و آثار عاطفی و شخصیتی آن بر نوجوانان دختر شهر اصفهان [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • عابدینی، یاسمین رابطه کیفیت دوستی و راه های مقابله با تنیدگی در نوجوانان دختر بررسی نقش واسطه ای جایگاه اجتماعی اقتصادی [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • عابدینی، یاسمین مقایسه کارایی روشهای شناخت- رفتار درمانگری وشناخت-رفتار درمانگری توأم با دارو درمانی‘مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • عابدینی، یاسمین گزارشی از یک مورد درمان روان پویشی اختلال وحشت زدگی با گرایش روابط موضوعی و روانشناسی خود [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • عابدینی، یاسمین مروری بر مبانی فلسفی ، ویژگی ها ، روشهای پژوهش کیفی [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • عارفی، مرضیه بررسی میزان خودکشی در سطح استان آذربایجان غربی بین سال های 1377 و 1378 و دستیابی به برخی از متغیر های اثر گذار بر آن [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • عالیخانی، فرح بررسی عملکرد سیستم توسعه منابع انسانی در دانشکده های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • عراقی، غلامرضا فدایی نکاتی پیرامون اطلاعات ، اطلاع شناسی و ارتباطات [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • عسگری، علی تحلیل عاملی : دشواری ها و تنگناهای آن [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • عسگری، گیتا بررسی میزان رضایت شغلی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • علومی، طاهره ارزیابی وضعیت علمی رشته کتابداری واطلاع رسانی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاههای تربیت مدرس ‘تهران وعلوم پزشکی ایران در سالهای 1365-1373 [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • علومی، طاهره ارزیابی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی در دانشگاههای تربیت مدرس‘تهران‘وعلوم پزشکی ایران(سالهای1365-1373) [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • علی پور، احمد یادآوری و قضاوت درباره فراوانی کلمات هیجانی و خنثی در دانشجویان راست برتر و چپ برتر [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 73-89]
  • عمادزاده، مصطفی آموزش وتوزیع درآمدها [دوره 6، شماره 1، 1380]

غ

  • غائبی، امیر شناسایی الگوهای رابطه فرا رشته ای مقالات تالیفی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران (73-82) [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • غباری، باقر مقایسه مهارت های دانش آموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • غفرانی، شهلا کتابشناسی آمار آموزش و پرورش [3-4، شماره 0، 1368]

ف

  • فر، محمد محمدی مطالعه عوامل موثر بر احساس شادی و بهزیستی در دانشجویان دانشگاه تهران [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • فر، معصومه شکوری رابطه پاسخ های رفتاری به محرک اجتماعی مبهم با اسناد نیت ‘هدفهای اجتماعی و ادراک خود-کارآمدی کودکان [دوره 4، شماره 2، 1378]
  • فراهانی، محمد نقی بررسی رابطه ساختار تعاملات خانواده (عملکرد خانواده) با سبک های مقابله با فشار های روانی و تفاوت های جنسی در دانش آموزان پیش دانشگاهی [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • فرتاش، سهیلا بررسی رابطه سبکهای هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • فرد، حبیب هادیان مقایسه نگهداشت توجه در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی ، افسردگی اساسی ، و افراد بهنجار [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • فرد، دکتر محمد خدایاری بررسی سبک اسنادواضطراب کودکان‘به عنوان تابعی از سبک اسنادی‘اضطراب‘ شغل وسطح تحصیلات والدین [دوره 4، شماره 1، 1378]
  • فرد، محمد خدایاری کارآیی روش های شناخت - رفتار درمانگری توام با دارو درمانی در درمان اسکیزوفرنی (مطالعه موردی) [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • فرد، محمد خدایاری کاربرد مثبت نگری در روان درمانگری با تأکید بر دیدگاه اسلامی [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • فرد، محمد خدایاری معرفی و نقد کتاب [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • فرد، محمد خدایاری معرفی و نقد کتاب [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • فرد، محمد خدایاری تاثیر خانواده درمانی با تاکید بر رویکرد شناختی – رفتاری در درمان هراس اجتماعی نوجوانان ( مطالعه موردی) [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • فرد، محمد خدایاری گزارشی از یک مورد درمان روان پویشی اختلال وحشت زدگی با گرایش روابط موضوعی و روانشناسی خود [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • فرد، محمدخدایاری مقایسه کارایی روشهای شناخت- رفتار درمانگری وشناخت-رفتار درمانگری توأم با دارو درمانی‘مبتلایان به اختلال وسواس فکری-عملی [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • فردانش، دکتر هاشم مقدمه ای بر طراحی نظامهای آموزشی [2-1، شماره 0، 1372]
  • فرزاد، ولی ا... تحلیل خلاقیت در کودکان معرفی آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • فرزاد، ولی الله بررسی رابطه میان پنج عامل بزرگ شخصیت سبک های مقابله ای و سلامت روانی در دانشجویان کارشناسی [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • فرید، علی اصغر اصغر نژاد بررسی مقایسه‌ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • فرید، علی اصغر اصغر نژاد بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیر شاهد دانشگاه تهران [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • فولادچنگ، محبوبه بررسی تاثیر علی خودگردانی والدین در خودگردانی تحصیلی دانش آموزان و پیشرفت درسی آنان [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • فولادچنگ، محبوبه دیدگاه گیری در کودکان پیش دبستانی:بررسی مقایسه ای درون فردی و بین فردی [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • فولادی، مسعود تحلیل تطبیقی پیشرفت تحصیلی دانشجویان نوبت اول و دوم کارشناسی ارشد علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تهران [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 61-72]
  • فیروزی، منیژه مقایسه زنان و مردان نابارور بر حسب سبک دلستگی و سازش روانشناختی با ناباروری [دوره 33، شماره 2، 1382]

ق

  • قاضی، دکتر قاسم اهمیت بازی در آموزش و پرورش پیش دبستانی [3-4، شماره 0، 1368]
  • قاضی، دکتر قاسم حقوق کودکان در ایران و جهان [1-4، شماره 0، 1369]
  • قربانی، نیما رابطه ادراک از نحوه فرزند پروری والدین با هوش هیجانی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 3-16]
  • قربانی، نیما خودشناسی انفکاکی و انسجامی : رابطه وجوه خودشناسی با پنج عامل بزرگ شخصیت [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • قربعلی، اکرم تفاوت در الگوی تخصیص توجه در دانشجویان ایرانی، آسیای شرقی و اروپایی: یک مطالعه مقدماتی [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 49-60]
  • قلندری، رئوف آهو معرفی کتاب: روش 3 ، (شناخت شناخت) [دوره 4، شماره 2، 1378]
  • قلندری، رئوف آهو معرفی کتاب:فلسفه روشنگری [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • قنادان، محمود پول شویی و تعلیم و تربیت [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • قناویزچیان، غزاله شناسایی الگوهای رابطه فرا رشته ای مقالات تالیفی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران (73-82) [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • قیامی، سیده زهرا بررسی رابطه سبکهای دلبستگی با سبکهای مقابله مذهبی [دوره 35، شماره 1، 1384]

ک

  • کاردان، دکتر علی محمد "ژان پیاژه‘فلسفه‘وفلسفه آموزش و پرورش" [1-4، شماره 0، 1375]
  • کاردان، دکتر علیمحمد علوم تربیتی و روان شناسی یا روان شناسی و علوم تربیتی؟ [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • کارشکی، حسین معرفی کتاب(applying educational psychologe) [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • کارشکی، حسین معرفی کتاب: مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • کاشانی، دکتر فرح لطفی راهبردهای یکپارچه نگر در مشاوره وروان درمانی [1-4، شماره 0، 1377]
  • کاووسی، شهین مقایسه نگرش دانش آموزان ایرانی و آمریکایی نسبت به دوستی با دانش آموزان ناتوان [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • کدیور، پروین بررسی رابطه ساختار تعاملات خانواده (عملکرد خانواده) با سبک های مقابله با فشار های روانی و تفاوت های جنسی در دانش آموزان پیش دانشگاهی [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • کدیور، پروین نقش منابع اطلاعات خود – کارامدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • کدیور، دکتر پروین سبکهای اسنادی و اهمیت آن در بهداشت روانی [دوره 2، شماره 0، 1374]
  • کرامتی، محمد رضا تاثیر یادگیرمشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • کرامتی، محمدرضا رقابت یا رفاقت در کلاس درس [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • کرامتی، محمدرضا تـأثیر یادگیری‌ مشارکتی‌ بر رشد مهارت های‌ اجتماعی‌ و پیشرفت تحصیلی ریاضی [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • کرمدوست، نوروز علی بررسی عوامل فردی موثر بر کاربرد فن آوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانه های دانشگاه تهران [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • کرمدوست، نوروز علی بررسی وابستگی نتایج ارزشیابی استادان از دانشجویان به استاد در دوره کارناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در نیمسال های 78-77 تا 80-79 [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • کرمدوست، نوروز علی بررسی رابطه ارزشیابی دانشجویان دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی از تدریس استادان با میانگین نمرات آنان از درس استادان در سال‌های تحصیلی 78-77 تا 80-79 [دوره 34، شماره 1، 1383]
  • کریمی، کیومرث بررسی رابطه سبک های دلبستگی و ابعاد شخصیت [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • کسائیان، زهره رابطه بین پیشرفت در زبان انگلیسی و ویژگی های شخصیتی استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • کسائیان، زهره رابطه بین پیشرفت در زبان انگلیسی و ویژگی های شخصیتی استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • کسائیان، ناهید رابطه بین پیشرفت در زبان انگلیسی و ویژگی های شخصیتی استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • کسائیان، ناهید رابطه بین پیشرفت در زبان انگلیسی و ویژگی های شخصیتی استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • کلام، دکتر فاطمه زیبا بررسی برخی دیدگاههای آموزش و پرورش آزاد یا سنتی [دوره 2، شماره 0، 1374]
  • کلام، فاطمه زیبا فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان هنری نیومن [دوره 5، شماره 2، 1379]
  • کلام، فاطمه زیبا ملاحظاتی در باب فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه ارسطو با تاکید بر اهمیت آموزش احساس و کاربرد آن در نظام آموزشی ایران [دوره 36، شماره 2، 1385]
  • کلانتری، فتح اله بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • کلدی، علیرضا بررسی میزان رضایت شغلی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • کمالی، سید محمد میر اخلاق و مسئولیت اجتماعی در مدیریت آموزشی [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • کوهسار، علی اکبر حدادی بررسی مقایسه‌ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • کوهسار، علی اکبر حدادی بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیر شاهد دانشگاه تهران [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • کیامنش، دکترعلیرضا نظریه تعمیم پذیری در اندازه گیری آموزشی [2-1، شماره 0، 1372]
  • کیامنش، علیرضا نقش منابع اطلاعات خود – کارامدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی [دوره 36، شماره 1، 1385]

گ

ل

  • لطیفیان، مرتضی بررسی تاثیر علی خودگردانی والدین در خودگردانی تحصیلی دانش آموزان و پیشرفت درسی آنان [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • لطیفیان، مرتضی بررسی الگوهای تشخیصی ادراک نمود و واقعیت در کودکان پیش دبستانی [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • لطیفیان، مرتضی رابطه باورهای معرفت شناختی و انگیزشی دانش آموزان تیزهوش درباره فرآیند یادگیری و دانش ریاضی [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • لطیفیان، مرتضی رابطه باورهای معرفت شناختی و انگیزشی دانش آموزان تیزهوش درباره فرایند یادگیری و دانش ریاضی [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • لواسانی، حسین مختاری نگرش اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع کارشناسی کتابداری درباره اهداف و نحوه ارائه دروس کارورزی [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • لواسانی، مسعود غلامعلی بررسی وضعیت خشونت کلامی در مدارس راهنمایی شهر تهران: مقایسه نظرات دانش آموزان و معلمان [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • لواسانی، مسعود غلامعلی بررسی رابطه متغییر های فردی با میزان اضطراب رایانه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه تهران [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • لواسانی، مسعود غلامعلی رابطه رضایت شغلی ‘ عزت نفس و سلامت روانی: یک مطالعه موردی از مربیان مرکز پیش دبستانی دانشگاه تهران [دوره 1، شماره 0، 1379]
  • لواسانی، مسعود غلامعلی تدارک مدل معادلات ساختاری اضطراب رایانه در دانشجویان دانشگاه تهران [دوره 34، شماره 1، 1383]
  • لواسانی، مسعود غلامعلی رابطه فعالیت تحصیلی، انگیزه پیشرفت، هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • لواسانی، مسعود غلامعلی رابطه فعالیت تحصیلی ، انگیزه پیشرفت ، هوش هیجانی ، و متغییرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • لواسانی، مسعود غلامی رابطه ویژگی های فردی و خانوادگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران [دوره 34، شماره 2، 1383]

م

  • محسنی، نیکچهره از روان شناسی بین فرهنگی تا روان شناسی فرهنگی [دوره 4، شماره 1، 1378]
  • محمدخیّر، روایی و پایایی مقیاس هسته کنترل نویکی-استریکلند کودکان در گروهی از دانش آموزان دوره ابتدایی وراهنمایی شهر شیراز [دوره 4، شماره 2، 1378]
  • محمدی، دکتر محمود مهر بررسی ابعاد نظری و عملی تعلیم و تربیت سؤال محور [دوره 2، شماره 0، 1374]
  • محمدی، محمد حسن میرزا بررسی مقایسه ای اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه افلاطون و فارابی [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • مددپور، محمد خودآگاهی تاریخی نسبت به انشقاق و وحدت نظر و عمل در دو حوزه دین و فلسفه [1-4، شماره 0، 1369]
  • مرادی، علی رضا بررسی رابطه میان پنج عامل بزرگ شخصیت سبک های مقابله ای و سلامت روانی در دانشجویان کارشناسی [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • مرادی، نعمت اله روش مطالعه موردی و کاربرد آن در تعلیم و تربیت [دوره 2، شماره 0، 1374]
  • مزیدی، محمد بررسی امکان نزدیک سازی یافته های مکاتب تجربه گرایی منطقی و عمل گرایی در زمینه نقش معلم و فراگیر در فرایند یاددهی یادگیری و آثار آن بر تعلیم و تربیت [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • مسعودی، فرامرز کتابشناسی خلیل بن احمد فراهیدی [3-4، شماره 0، 1366]
  • مشایخ، دکتر فریده معرفی کتاب: فرهنگ آموزش the cculture of Education [1-4، شماره 0، 1377]
  • معمار، حسین مختاری تحلیل استنادی مقالات تالیفی مدیریت در نشریات مورد تایید کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور در سالهای 1375-1380 [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • مکری، آذرخش مطالعه عوامل موثر بر احساس شادی و بهزیستی در دانشجویان دانشگاه تهران [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • مهرمحمدی، دکتر محمود نظریه پیاژه وکاربرد آن در برنامه ریزی درسی و آموزش:تحلیلی بردوکاربرد معارض [1-4، شماره 0، 1375]
  • موسوی، سیده فاطمه بررسی رابطه رشد اجتماعی و رشد زبانی دختران دانش آموز پایه اول [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • موسوی، سیده فاطمه بررسی رابطه رشد اجتماعی و رشد زبانی دختران دانش آموز پایه اول [دوره 37، شماره 2، 1386]
  • موسوی، سید ولی اله بررسی ارتباط بین سبک های اسناد و عزت نفس دانشجویان [دوره 34، شماره 2، 1383]
  • میبدی، علیرضا رجبی پور رابطه فعالیت تحصیلی، انگیزه پیشرفت، هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • میرزمانی، سید محمود بررسی مقیاس های اعتباری فرم کوتاه پرسشنامه MMPI به زبان فارسی [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • میرکمالی، سید محمد تفکر خلاق و باروری آن در سازمانهای آموزشی [دوره 4، شماره 2، 1378]

ن

  • ناخدا، مریم بررسی عوامل فردی موثر بر کاربرد فن آوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانه های دانشگاه تهران [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • نادری، ابوالقاسم تحلیل تطبیقی پیشرفت تحصیلی دانشجویان نوبت اول و دوم کارشناسی ارشد علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تهران [دوره 41، شماره 4، 1390، صفحه 61-72]
  • ناسخیان، علی بررسی عوامل مشوق و بازدارنده معلمان علوم در استفاده از وسایل آزمایشگاهی توسط معلمان علوم مدارس راهنمایی مناطق نوزده گانه تهران [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • نبوی، محمد تاثیر ورزش صبحگاهی در کاهش تمایلات پرخاشگری کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • نبوی، محمد عوامل موثر در بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا ، ناشنوا ، و عادی در مقاطع راهنمایی شهر تهران [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • نبی، ابراهیم مختاری تحلیل استنادی مقالات تالیفی مدیریت در نشریات مورد تایید کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور در سالهای 1375-1380 [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • نژاد، اکبر سلیمان ارتباط منبع کنترل وخودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی [دوره 31، شماره 2، 1380]
  • نژاد، پروین جعفر بررسی رابطه میان پنج عامل بزرگ شخصیت سبک های مقابله ای و سلامت روانی در دانشجویان کارشناسی [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • نژاد، عباس رحیمی استاندارد کردن پرسشنامه شخصیت نوجوانان آیزنک در نوجوانان دختر و پسر تهرانی [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • نژاد، عباس رحیمی بررسی رابطه سبک های دلبستگی و ابعاد شخصیت [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • نشاط، نرگس بررسی میزان همسویی کتابخانه ها در سازمان دهی موضوعی کتاب ها (با تاکید بر حوزه ایرانشناسی) [دوره 33، شماره 1، 1382]
  • نشاط، نرگس رویکرد معنا شناختی به اطلاعات و اطلاع رسانی [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • نشاط، نرگس بررسی رفتار استنادی نویسندگان مقاله های مندرج در مجله روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از آغاز تا پایان سال 1379 [دوره 32، شماره 2، 1381]
  • نشاط، نرگس معرفت شناسی اطلاعات [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • نشاط، نرگس فلسفه رقص آنتروپیک نظم و بی نظمی در تولید معنا [دوره 36، شماره 2، 1385]
  • نصرتی، فاطمه بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان [دوره 36، شماره 1، 1385]
  • نظری، فریبا یوسف بررسی رابطه بازی رمزی و تحول شناختی در کودکان 7 - 4 ساله پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • نقوی، اعظم بررسی پدیده کودک آزاری و آثار عاطفی و شخصیتی آن بر نوجوانان دختر شهر اصفهان [دوره 35، شماره 2، 1374]
  • نوروزی، قاسم مقایسه وضعیت زیستی‘ روانی و اجتماعی کودکان مبتلا به سندرم داون (تریزومی 21) با کودکان عادی در شهر تهران [دوره 1، شماره 0، 1373]
  • نوری، دکتر رضا کرمی مطالعه عوامل موثر بر احساس شادی و بهزیستی در دانشجویان دانشگاه تهران [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • نوری، فریده تاثیر نقاشی درمانی در کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان عقب مانده ذهنی [دوره 32، شماره 2، 1381]

و

  • واعظی، مظفر الدین بررسی میزان مهارت های مدیران از نظر معلمان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های پسرانه دولتی شهر تهران [دوره 35، شماره 1، 1384]
  • وفائی، دکتر مریم ای.آگیلار ویژگیها و کارکرد خانواده به عنوان دو عامل تعدیل کننده و واسطه ای برای رشد بهینه وافزایش خلاقیت در کودکان ونوجوانان [1-4، شماره 0، 1377]
  • ویسمه، علی اکبر بررسی رابطه میزان افسردگی فرزندان پسر جانبازان ونحوه ارتباط با پدرانشان [دوره 31، شماره 2، 1380]

ه

  • هادیانفر، حبیب َمقایسه نگهداشت توجه در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، افسردگی [دوره 37، شماره 1، 1386]
  • هداوندی، محمدرضا ارزیابی کیفیت دوره‌های آموزشی موسسات ارائه دهنده خدمات آموزشی به شرکت ایران خودرو [دوره 34، شماره 1، 1383]
  • هومن، حیدر علی تحلیل عاملی : دشواری ها و تنگناهای آن [دوره 35، شماره 2، 1374]

ی

  • یزدانی، اسماعیل مطالعه عوامل موثر بر احساس شادی و بهزیستی در دانشجویان دانشگاه تهران [دوره 32، شماره 1، 1381]
  • یکتا، محسن شکوهی مقایسه نگرش دانش آموزان ایرانی و آمریکایی نسبت به دوستی با دانش آموزان ناتوان [دوره 6، شماره 1، 1380]
  • یوسفی، فریده بررسی رابطه استدلال صوری آگاهی عاطفی و پیشرفت تحصیلی در گروهی از دانش آموزان مدارس تیز هوش و عادی شهر شیراز [دوره 33، شماره 2، 1382]
  • یونسی، رحیم مقایسه مقبولیت راهبردهای افزایش انگیزش پیشرفت نزد معلمان و دانش آموزان [دوره 1، شماره 0، 1379]