TY - JOUR ID - 25649 TI - ارزشیابی هنرستانهای کارو دانش با استفاده از الگوی سیپ(CIPP ) به منظور پیشنهاد چارچوبی برای بهبود کیفیت هنرستانهای کاردانش : موردی از هنرستان های منطقه 2 شهر تهران JO - مجله روان شناسی و علوم تربیتی JA - JPSYEDU LA - fa SN - 1025-2835 AU - درانی, کمال AU - صالحی, کیوان AD - Y1 - 2006 PY - 2006 VL - 36 IS - 1 SP - EP - DO - N2 - پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی هنرستانهای کارو دانش منطقه 2 شهر تهران با استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ و پیشنهاد چارچوبی برای سایر هنرستانهای فنی به ویژه هنرستانهای کارو دانش اجرا شده است . جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش شامل پنج زیر جامعه است که با استفاده از روش سرشماری و نمونه گیری تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفته است . بدین منظور ، ابتدا چارچوب کلی عوامل و نشانگرهای مورد نیاز در ارزشیابی هنرستانهای کاردانش با اقتباس از تجارب موجود و استفاده از الگوی عناصر سازمانی در سه بخش درونداد ؛ فرایند و محصول (برونداد) با به کار گیری 19 عامل و 203 نشانگر به همراه معیارهای قضاوت تهیه شد . سپس با استفاده از عوامل و نشانگرهای تدوین شده ابزارهای پژوهش شامل پنج پرسشنامه ، با لحاظ روایی و پایانی تهیه شد . بعد از گرداوری داده ها ، وضع موجود با استفاده از " طیف قضات " و " معیارهای پیشنهادی وضع مطلوب" مقایسه گردید و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نهایتا از 19 عامل مورد بررسی 17 عامل در سطح نامناسب و 2 عامل دیگر در سطح نسبتا مطلوب قرار گرفت . بدین ترتیب وضعیت موجود هر سه بخش دروندادی ، فرایندی و بروندادی جامعه هدف ، برای بهبود وضعیت کیفی موجود پیشنهاد ها و راهکارهایی در سطح هر یک از عوامل مرتبط با بخشهای درون دادی ، فرایندی و بروندادی ارائه شد . UR - https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_25649.html L1 - https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_25649_c5371cd219506df0b97f32ba385e07ec.pdf ER -