TY - JOUR ID - 10617 TI - تحلیل خلاقیت در کودکان معرفی آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت JO - مجله روان شناسی و علوم تربیتی JA - JPSYEDU LA - fa SN - 1025-2835 AU - آرای, مهرناز شهر AU - سیدان, ابوالقاسم AU - فرزاد, ولی ا... AD - Y1 - 2002 PY - 2002 VL - 32 IS - 2 SP - EP - KW - آزمون تفکر خلاق در عمل و حرکت KW - خلاقیت KW - کودک DO - N2 - کودکان خلاق به د نیا می آیند ولی به گفته تورنس (1962) خلاقیت بسیاری از آنان در حدود ده سالگی افت می کند . در ریشه یابی علل د رمحیط های آموزشی غیر رسمی و رسمی بی توجهی به آموزش و پرورش پویا و خلاق بویژه در سنین پیش دبستانی و دبستانی به عنوان عاملی اساسی مطرح ا ست. در ابعاد مختلف برنامه ریزی اهداف محتوا روش ها و نظام ارزشیابی نقش تربیت کننده به عنوان رکن اصلی نظام تربیتی در ارزشیابی و پرورش خلاقیت جایگاه و ارزش ویژه ای دارد نگرش سازی صحیح و ارتقاء دانش و مهارت های مربیان و معلمان جهت ارزیابی درست و به هنگام کودکان خلاق و فراهم آوردن شرایط مناسب برای پرورش استعداد خلاق در دوران کودکی اهمیتی عمده دارد و باید مورد توجه قرار گیرد در این مقاله دو شیوه غیر رسمی و رسمی ارزیابی خلاقیت با هدف ارتقاء دانش و مهارت مربیان در شناسایی دقیق و به هنگام خلاقیت در کودکان مورد بحث قرار گرفته و سرانجام ازمون تفکر خلاق در عمل و حرکت تورنس (1981) به طور کامل معرفی شده است. UR - https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_10617.html L1 - https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_10617_4bcd109b6e6df4c6fcd609203f56bff2.pdf ER -