%0 Journal Article %T ارزیابی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی در دانشگاههای تربیت مدرس‘تهران‘وعلوم پزشکی ایران(سالهای1365-1373) %J مجله روان شناسی و علوم تربیتی %I دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی %Z 1025-2835 %A علومی, طاهره %D 2000 %\ 11/21/2000 %V 5 %N 2 %P - %! ارزیابی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی در دانشگاههای تربیت مدرس‘تهران‘وعلوم پزشکی ایران(سالهای1365-1373) %K اطلاع رسانی %K پایان نامه %K کتابداری %R %X پژوهش حاضر به منظور ارزیابی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی در دانشگاههای تربیت مدرس ‘تهران و علوم پزشکی ایران صورت پذیرفت. اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه به 26 نفر از مدرسان و مطالعه مستقیم 158 پایان نامه در کتابخانه دانشکده ها گرد آوری شد‘سپس اطلاعات به دست آمده از جهات زیر مورد تجزیه و تحلیل کامل قرار گرفت :تعداد پایان نامه ها برحسب زمینه موضوعی‘وانطباق آنها با گرایش های چهارگانه در هر یک از گروههای کتابداری‘به کارگیری روش تحقیق در تهیه پایان نامه ها؛میزان منابع مورد استفاده و تازگی آنها؛مرتبه راهنمایان و مشاوران پایان نامه ها. نتایج نشان داد 13 درصد پایان نامه ها استاد راهنما در رشته کتابداری نداشته اند و منابع مورد استفاده قدیمی بوده است . پراکندگی موضوعی پایان نامه ها نیز نشان میدهد که انتخاب موضوع غالباً نه براساس نیاز و یا مسائل ومشکلات کتابداری و اطلاع رسانی کشور بوده‘بلکه بر مبنای گرایش های ارائه شده در گروهها و سلیقه ای است . رعایت روش تحقیق در پایان نامه های فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران همواره مد نظر قرار گرفته است . %U https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_12931_4d505b2e0a4699dcc8be67cbb6b3e704.pdf