@article { author = {دوست, نوروزعلی کرم and زندوانیان, احمد and ابوالقاسمی, محمود}, title = {طراحی الگوهای مناسب جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه}, journal = {مجله روان شناسی و علوم تربیتی}, volume = {36}, number = {1}, pages = {-}, year = {2006}, publisher = {دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی}, issn = {1025-2835}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {مقاله حاضر به موضوع راهنمایی و هدایت تحصیلی در مدارس ایران پرداخته است . در فرایند کنونی هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه نظام جدید از ملاکها و شاخصهایی استفاده می گردد که در مورد مفید بودن بعضی از آنها تردیدی جدی وجود دارد . در این مقاله ضمن نقد شاخص ها و ملاک های کنونی سعی شده است تا با استفاده از عملکرد تحصیلی قبلی دانش آموزان ، پیشرفت آنان در پایان دوره متوسطه پیش بینی گردد . برای این منظور پرونده 1063 نفر از فارغ التحصیلان نظام جدید و شهرستان نایین بررسی شده و داده های مربوط به متغییر های پیش بین و ملاک گرداوری شده ، و سپس با استفاده از رگرسیون چندگانه الگوی مناسب برای هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه طراحی گردیده است . نتایج تحقیق بعدی دانش آموزان دوره متوسطه را تبیین نماید و لذا می تواند به عنوان ابزار مفید و نیرومندی برای هدایت تحصیلی دانش آموزان توسط مشاوران مورد استفاده قرار گیرد .}, keywords = {}, url = {https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_25647.html}, eprint = {https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_25647_c5ce10277bb5fa28be64a383670080aa.pdf} }