@article { author = {باقری, دکترخسرو}, title = {تعلیم و تربیت در منظر پست مدرنیسم}, journal = {مجله روان شناسی و علوم تربیتی}, volume = {1-4}, number = {0}, pages = {-}, year = {1996}, publisher = {دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی}, issn = {1025-2835}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {در چند دهه اخیر ‘ دیدگاه فلسفی و اجتماعی نوینی در آثار متفکران مطرح شده است که از آن به "پست مدرنیسم" یاد کرده اند. این دیدگاه ‘ همچنان که در قلمرو های مختلفی چون فلسفه‘سیاست‘هنر‘فرهنگ‘وعلوم اجتماعی مسائل و مباحث تازه ای را برانگیخته ‘ در عرصه تعلیم وتربیت نیز پرسشها ونگرشهای جدیدی را به میان آورده است. درمقاله حاضر‘این دیدگاه ودلالت های آن در حوزه تعلیم و تربیت به اجمال بررسی خواهدشد.ابتدا در بحث از"مدرنیسم وپست مدرنیسم " ‘زمینه های ظهور پست مدرنیسم در مدرنیسم بیان خواهد گردید. سپس ویژگی های اساسی دیدگاه پست مدرنیسم تحت عنوان "شرایط پست مدرن" توضیح داده خواهد شد؛وسرانجام‘پیامدهای این دیدگاه در تعلیم و تربیت ‘ تحت عنوان "پست مدرنیسم و تعلیم و تربیت " مورد بحث قرار خواهد گرفت.}, keywords = {}, url = {https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_13923.html}, eprint = {https://jpsyedu.ut.ac.ir/article_13923_8aeef3db208bd8977c81bd7f2dbcd4ec.pdf} }